
 
- 1 - 

IN THE UNITED STATES DISTRICT COURT 
SOUTHERN DISTRICT OF NEW YORK 

 
 

Edward Henry, 
 
       Plaintiff, 
 
v. 
 
National Public Radio, David 
Folkenflik, Turner Broadcasting 
System, Inc., Alisyn Camerota, and 
Brian Stelter, 
 
      Defendants 
 

 
 
 
 
 
        
       Case No. 1:21-cv-5728 

 

ORIGINAL COMPLAINT 

NOW COMES Edward “Ed” Henry, the Plaintiff herein, alleging and stating as 

follows on information and belief: 

Parties 

 1.  Defendant Ed Henry is a resident of Montgomery County, Maryland. He is a 

former White House correspondent for CNN and Fox News. 

 2.  Defendant National Public Radio (hereinafter “NPR”) is a nonprofit media 

organization headquartered in Washington, D.C.  NPR regularly does business and 

broadcasts in New York, and its agent committed tortious acts in New York County, New 

York. 

 3.  Defendant David Folkenflik is a journalist who works for NPR. He lives and 

works in New York County, New York. 

Case 1:21-cv-05728-UA   Document 1   Filed 07/01/21   Page 1 of 13



 
- 2 - 

 4.  Defendant Turner Broadcasting System, Inc. (hereinafter “CNN”) is a media 

organization headquartered in Atlanta, Georgia. CNN regularly does business and 

broadcasts in New York. Its agents committed tortious acts in New York County, New 

York. 

 5.  Defendant Alisyn Camerota is a program host and opinion commentator for 

CNN. She lives in Connecticut but works in New York County, New York. Her acts 

relevant to this complaint occurred in New York County, New York. 

 6. Defendant Brian Stelter is a program host who discusses news media on CNN. 

He lives and works in New York County, New York. 

Jurisdiction and Venue 

 7. This Court has jurisdiction under 28 U.S. Code § 1332 because the Plaintiff 

resides in Maryland and all of the Defendants are domiciled elsewhere, and because the 

amount in controversy is greater than $75,000. 

 8. Venue is proper in the Southern District of New York because each of the 

Defendants resides in New York or committed tortious acts in New York. 

Facts 

(A)  Background Information. 

 9.  Ed Henry, a former White House correspondent for CNN and Fox News, co-

hosted the popular Fox News program “America’s Newsroom” until June 25, 2020, when 

he was blindsided by false allegations of sexual assault.  He and his accuser, Jennifer 

Eckhart, had a consensual relationship while they were employed by different divisions 

of the Fox corporation, but that relationship ended in early 2017. For more than three 

Case 1:21-cv-05728-UA   Document 1   Filed 07/01/21   Page 2 of 13



 
- 3 - 

years thereafter, she never suggested to anyone that he assaulted her, even when she was 

expressly asked about sexual assault or harassment during an exit interview on June 12, 

2020, the day that she was fired from her job at the Fox Business Network. To this day, 

she has not mustered any corroborating evidence to support the allegation; instead, all of 

the evidence shows that her allegations are false. Worse, Ms. Eckhart deliberately 

concealed and misrepresented evidence, and she did so as part of an extortion scheme 

targeting Mr. Henry and Fox News. As a result of her false allegations, Mr. Henry was 

fired by Fox News on July 1, 2020. 

 10.  On July 20, 2020, Ms. Eckhart filed suit against Mr. Henry, alleging that she 

had been “violently raped” by him. See Jennifer Eckhart and Cathy Areu v. Fox News 

Network, LLC, et al., Case No. 1:20-cv-05593 (S.D.N.Y.) (hereinafter “Eckart”). Ms. 

Eckhart is now on the fourth version of her complaint, and each new version brings more 

contradictions, absurdities, and judicial admissions. In the most recent version, Ms. 

Eckhart’s lawyers fabricated anonymous allegations from “Jane Doe” witnesses, and one 

of those “Jane Doe” witnesses subsequently renounced the allegations that were 

attributed to her, further alleging that Ms. Eckhart’s lawyers refused to correct the false 

allegations attributed to her.  

 11.  Ms. Eckhart’s termination from Fox News had absolutely nothing to do with 

Mr. Henry, a fact that Fox News has confirmed repeatedly. Unfortunately, Ms. Eckhart 

and her lawyers have a penchant for deception, and one need only look at the most recent 

version of her complaint to see it. They wrote, for example, that “[o]n February 10, 2020, 

Ms. Eckart bravely came forward and attempted to expose the toxic work environment 

Case 1:21-cv-05728-UA   Document 1   Filed 07/01/21   Page 3 of 13



 
- 4 - 

she had been experiencing while employed at Fox News.” See Third Amended Complaint 

(hereinafter “TAC”) (Doc. No. 113), Jennifer Eckhart v. Fox News, LLC, et al., Case No. 

1:20-cv-05593 (S.D.N.Y.)  21, ¶90. In reality, Ms. Eckhart was summoned to a meeting 

with Brad Hirst, her supervisor,1 and Denise Collins, senior vice president of human 

resources at Fox News, because she was being placed on a performance improvement 

plan for unsatisfactory work performance.  She never “came forward” about anything, 

and she certainly didn’t do so “bravely.” The first three versions of Ms. Eckhart’s 

complaint did not allege that her comments about a “toxic work environment” pertained 

to sexual misconduct, and indeed her comments had nothing to do with sexual 

misconduct. Ms. Collins and Mr. Hirst will testify that Ms. Eckhart complained about 

superiors and co-workers being mean to her (just as she has alleged in all four versions of 

her complaint), but she never accused Mr. Henry or anyone else of sexual misconduct.  

12.  In every version of the Eckhart complaint, Ms. Eckhart and her lawyers 

selectively quoted sexually-explicit text messages that Mr. Henry and Ms. Eckhardt 

exchanged during their consensual affair, omitting those portions that showed the 

relationship was, in fact, consensual.  For example, Ms. Eckhardt’s original complaint 

alleged that Mr. Henry sent her unwanted “lewd and graphic sexual messages,” including 

one in which he said, “I’d like to wipe you with my tongue.” In his motion to dismiss, 

Mr. Henry noted that Ms. Eckhart failed to include her response to that message: “I bet 

 
1 Mr. Henry was never Ms. Eckhart’s supervisor and they never worked in the same office. They 
were both employees of the same company, but they worked in entirely different divisions, a fact 
acknowledged by Fox News itself. 

Case 1:21-cv-05728-UA   Document 1   Filed 07/01/21   Page 4 of 13



 
- 5 - 

you would, dirty boy. Come n get it ;).” That sentence alone shoots a gigantic hole 

through Ms. Eckhart’s claim – in all versions of her complaint – that she never had any 

romantic interest in Mr. Henry.  Despite being caught red-handed, Ms. Eckhart and her 

lawyers included the same half-truth in three subsequent versions of her complaint, i.e., 

by omitting her response. TAC 14, ¶59. Furthermore, Ms. Eckhart and her lawyers 

omitted the fact that she had sent unsolicited, sexually-explicit photographs of herself to 

Mr. Henry while they were dating. 

(B) David Folkenflik and NPR 

 13. When Mr. Henry’s termination was announced on July 1, 2020, Mr. Folkenflik 

published a story on the NPR website that made false or misleading statements about Mr. 

Henry. A true and correct copy of the article is attached as Exhibit 1.  Mr. Folkenflik 

promoted the story on Twitter: 

 

Case 1:21-cv-05728-UA   Document 1   Filed 07/01/21   Page 5 of 13



 
- 6 - 

Mr. Folkenflik’s claim that “Fox's top news exec and & top HR official were warned [in 

2017] that giving Henry hosting roles would damage reform efforts after harassment 

scandals there” was completely false. Fox has since declared publicly that the company 

received no sexual misconduct complaints about Mr. Henry before Ms. Eckhart’s 

allegations in June of 2020.2 Mr. Folkenflik’s tweet was defamatory and portrayed Mr. 

Henry in a false light because it implied that Mr. Henry had a history of sexual 

misconduct at Fox News. In particular, it falsely implied that Ms. Eckhart’s allegations 

against Mr. Henry were true insofar as Mr. Henry purportedly had a history of sexual 

misconduct at Fox News. 

14.  According to Mr. Folkenflik’s July 1, 2020 story, “NPR has learned that 

Henry was given more prestigious roles by the network despite a colleague's warning to 

top executives that doing so could damage Fox's efforts at reforming its workplace 

culture.”  See “Fox News Host Newly Fired For Sexual Misconduct Had Prompted 

Earlier Warning,” July 1, 2020 NPR, https://www.npr.org/2020/07/01/885956385/fox-

news-host-newly-fired-for-sexual-misconduct-had-inspired-earlier-warning (Exhibit 1). 

Mr. Folkenflik continued: 

In 2017, a written complaint was filed to senior Fox executives warning against 
giving Henry greater profile on the air, including as a substitute host and anchor, 
according to a former colleague with knowledge of those events. 
 
The complaint said the prospect of Henry's greater prominence on Fox was 
crushing for female colleagues after the network had promised sweeping changes 

 
2 Furthermore, Fox never made Mr. Henry aware of any sexual misconduct complaints prior to 
Ms. Eckhart’s, and it is implausible to suggest that the network would hide such information 
from Mr. Henry after firing much “bigger fish” for sexual misconduct, e.g., former CEO Roger 
Ailes and top-rated host Bill O’Reilly. 

Case 1:21-cv-05728-UA   Document 1   Filed 07/01/21   Page 6 of 13



 
- 7 - 

following Ailes' ouster. Among those with whom the complaint was shared: Jay 
Wallace, Fox's chief news executive, and Kevin Lord, the chief human relations 
executive who was brought in with the mandate to help transform the culture. 
 

Id. The foregoing statements were false, and for the reasons explained above, they were 

defamatory. On information and belief, the Plaintiff alleges that some of the foregoing 

defamatory statements were broadcast nationally by NPR and its local affiliates. 

15. Mr. Folkenflik has a longstanding grudge against Fox News and those 

affiliated with the company, and he has even written a book about Fox News. See 

Murdoch’s World: The Last of the Old Media Empires, October 22, 2013, 

https://www.amazon.com/Murdochs-World-Last-Media-Empires/dp/161039089X. His 

false statements about Mr. Henry were reckless at the very least. If Mr. Folkenflik had 

pressed his anonymous source for a copy of the purported complaint, he would have 

discovered that there was no such complaint. In all likelihood, Mr. Folkenflik was relying 

on a hearsay statement from Douglas Wigdor, one of the attorneys representing Ms. 

Eckhart.3 

(C) Brian Stelter, Alysin Camerota, and CNN 

16.  On July 21, 2021, the day after Ms. Eckhart filed her lawsuit against Mr. 

Henry, Mr. Stelter appeared on a program hosted by Ms. Camerota to discuss the lawsuit 

and its implications. See “Camerota on new lawsuit: I guess Fox News is rotten to the 

 
3 On or about June 25, 2020, Mr. Wigdor shared a draft of the complaint with lawyers for Mr. 
Henry and Fox News in an attempt to extort a $10 million settlement. The draft complaint and 
the subsequently-filed complaints falsely alleged that Fox News received a previous warning 
about Mr. Henry in 2017. Mr. Wigdor has a history of sharing draft legal complaints with Mr. 
Folkenflik before those complaints are filed with the court. In return, Mr. Folkenflik promotes 
Mr. Wigdor’s allegations before a national audience. 

Case 1:21-cv-05728-UA   Document 1   Filed 07/01/21   Page 7 of 13



 
- 8 - 

core,” CNN, https://www.cnn.com/videos/business/2020/07/21/stelter-fox-news-lawsuit-

ed-henry-camerota-sot-newday-vpx.cnn/video/playlists/top-news-videos/. At the 

beginning of the segment, Mr. Stelter declared, “What we see in this lawsuit filed 

overnight explains why Ed Henry was fired by Fox News several weeks ago,” adding that 

Mr. Henry “was known to be a problem internally.” Mr. Stelter was relying on Mr. 

Folkenflik’s false report about an internal complaint, and Mr. Stelter recklessly 

republished Mr. Folkenflik’s allegation without confirming its authenticity. Furthermore, 

Ms. Eckhart’s lawsuit does not explain “why Ed Henry was fired by Fox News several 

weeks ago.” The Plaintiff has attached a copy of his Original Complaint from Edward 

Henry v. Suzanne Scott, et al., Case No. 2:21-cv-13167 (D.N.J.) as Exhibit 2, and he 

incorporates it by reference insofar as it explains the real reasons why he was fired from 

Fox News.  

17.  At the time Mr. Henry was fired from Fox News, the company and its 

executives already were aware of all the events outlined above in Paragraphs 9-12. In 

other words, Fox News already knew that Ms. Eckhart was making false allegations 

against Mr. Henry before it fired Mr. Henry. Mr. Henry will show that he was 

scapegoated by Fox News CEO Suzanne Scott and President Jay Wallace in order to 

divert attention from other internal scandals involving “bigger fish” at Fox News. Those 

scandals could (and may yet) cost some senior Fox executives their jobs if revealed 

publicly.4 As a journalist, Mr. Stelter should have known that allegations in a lawsuit are 

 
4 Ironically, during the July 21, 2020 segment, and while discussing efforts to end sexual 
harassment and misconduct at Fox News, Mr. Stelter stated as follows:  

Case 1:21-cv-05728-UA   Document 1   Filed 07/01/21   Page 8 of 13



 
- 9 - 

not necessarily true, yet he adopted the allegations as if they were true. 

18.  Later in the July 21, 2020 segment, Ms. Camerota posed a series of rhetorical 

questions to allege that Ms. Eckhart’s allegations against Mr. Henry were true: 

And didn’t [Fox News] know this? When that outside law firm Paul Weiss did 
their investigation back in 2016, didn’t Ed Henry’s name come up? Didn’t they 
know things about Ed Henry and yet they promoted him? And doesn’t that tell us 
all we need to know about the culture? 

 
The last “question” plainly indicates that the three prior “questions” were intended as 

statements of fact. See, e.g., Lutz v. Watson, 136 A.D.2d 888, 890, 525 N.Y.S.2d 80, 81 

(1988)(defamatory statements may be occur in the form of a question); see also 

Houraney v. Burton & Associates, P.C., 08 CV 2688 CBA LB, 2011 WL 7428805, at *5 

(E.D.N.Y. Nov. 21, 2011)(same), report and recommendation adopted, 08-CV-2688, 

2012 WL 626324 (E.D.N.Y. Feb. 27, 2012). Contrary to Ms. Camerota’s allegations, Fox 

News didn’t “know” that Mr. Henry had engaged in sexual harassment – much less rape 

– and that’s because Mr. Henry had not engaged in sexual harassment or rape.  

 19.  Ms. Camerota’s reference to the “outside law firm Paul Weiss” was also 

reckless and misleading. It is widely known that in 2016, during the aftermath of sexual 

harassment allegations made by Gretchen Carlson and other women against then-Fox 

News CEO Roger Ailes, the law firm Paul, Weiss, Rifkind, Wharton & Garrison LLP 

 
 

“The [Fox News] executives have done a lot in the last four years to try to make 
improvements, to try to make changes. There are new hotlines. There are new meetings 
and councils. There have been changes at Fox.”  
 

Mr. Stelter does not know as much as he thinks he does. 
 

Case 1:21-cv-05728-UA   Document 1   Filed 07/01/21   Page 9 of 13



 
- 10 - 

was hired to investigate sexual misconduct throughout the company. See, e.g., Alex 

Weprin, “Report: 21st Century Fox retains Paul, Weiss to look into Ailes claims,” July 

11, 2016 Politico, https://www.politico.com/media/story/2016/07/report-fox-retains-paul-

weiss-to-look-into-ailes-claims-004663/. In her original complaint filed on July 20, 2020, 

Ms. Eckhart alleged that “[d]uring the Paul Weiss investigation, multiple women 

complained that Mr. Henry had subjected them to sexual harassment and/or unwanted 

sexual messages.” Original Complaint (Doc. No. 1), Eckhart, Case No. 1:20-cv-05593, 

19, ¶85. That statement was (and is) totally false and defamatory, and Ms. Camerota 

repeated the false allegation as if it was true.  

 20.  Toward the end of the July 20, 2020 segment, Mr. Stelter said, “It is 

incredible to think that four years after Ailes was forced out this is still going on at Fox 

News.” See Charlie Nash, “Ex-Fox News Host Says She Has Changed Her Mind: New 

Lawsuit Proves Fox News ‘Rotten to the Core,’” July 21, 2020 Mediaite, 

https://www.mediaite.com/tv/ex-fox-newser-alisyn-camerota-changes-mind-after-

lawsuit-fox-news-rotten-to-the-core/. Shortly thereafter, Ms. Camerota said, “I’m sad to 

think that four years after Roger Ailes was gone that the young women there feel like 

they’re still having to operate in this culture.” Id. In context, both Mr. Stelter and Ms. 

Camerota were indicating that Ms. Eckhart’s allegations against Mr. Henry were true, 

and as such those allegations were proof of ongoing problems at Fox News.5 Indeed there 

 
5 Lest Mr. Stelter or Ms. Camerota dispute that conclusion, consider the headline for the 
Mediaite article, i.e., “Ex-Fox News Host Says She Has Changed Her Mind: New Lawsuit 
Proves Fox News ‘Rotten to the Core’” (emphasis added). 

Case 1:21-cv-05728-UA   Document 1   Filed 07/01/21   Page 10 of 13



 
- 11 - 

were (and are) ongoing problems at Fox News, but those problems lay at the feet of Ms. 

Scott and Mr. Wallace. Mr. Henry was used as a scapegoat by Ms. Scott and Mr. 

Wallace, and Defendants Stelter, Camerota, and Folkenflik took the bait, recklessly 

promoting the myth that Mr. Henry was fired for sexual harassment or assault. 

 21.  Like Mr. Folkenflik, Ms. Camerota and Mr. Stelter have longstanding grudges 

against Fox News and/or individuals associated with the company. Ms. Camerota alleged 

in 2017 that she had been sexually harassed by Mr. Ailes while working at Fox News. 

For his part, Mr. Stelter has been railing against Fox News for most of the nearly eight 

years that he has been employed by CNN. His book, Hoax: Donald Trump, Fox News, 

and the Dangerous Distortion of Truth, was published in May of 2021, and it highlighted 

Mr. Stelter’s angry obsession with Fox News. As journalists, Ms. Camerota and Mr. 

Stelter (like Mr. Folkenflik) should have known that allegations in a lawsuit are not 

necessarily true, and that one may not recklessly portray those allegations as true. 

Likewise, they should have known that they could not haphazardly repeat the unproven 

allegations of another journalist, i.e., Mr. Folkenflik. Because of their animosity, 

however, Ms. Camerota and Mr. Stelter smeared Mr. Henry in order to impugn Fox 

News. 

Claims 

 22. All of the foregoing paragraphs are incorporated herein by reference. 

 23. Mr. Henry asserts defamation and defamation per se claims against all 

Defendants under Maryland law. Alternatively, Mr. Henry asserts defamation and 

defamation per se claims against all Defendants under New York law. For the reasons set 

Case 1:21-cv-05728-UA   Document 1   Filed 07/01/21   Page 11 of 13



 
- 12 - 

forth above, all of the Defendants acted with malice toward Mr. Henry, namely by 

intentionally or recklessly making false statements about him. 

 24. Mr. Henry asserts claims for false light invasion of privacy against all 

Defendants under Maryland law. 

Case 1:21-cv-05728-UA   Document 1   Filed 07/01/21   Page 12 of 13



 
- 13 - 

Request for Relief 
 

 Mr. Henry seeks actual damages and punitive damages for the foregoing claims, as 

well as any costs, fees, reimbursements or other relief that may be awarded by the Court. 

 THE PLAINTIFF DEMANDS A JURY TRIAL. 

Respectfully submitted, 
 
/s/ Ty Clevenger                                 
Ty Clevenger (pro hac vice) 
Texas Bar No. 24034380 
P.O. Box 20753 
Brooklyn, New York 11202-0753 
(979) 985-5289 
(979) 530-9523 (fax) 
tyclevenger@yahoo.com 
 
/s/ Janet H. Goode                              
Janet H. Goode (pro hac vice) 
N.Y. Bar No. 4157103 
917 S. Cooper Street 
Memphis, Tennessee 38104 
(901) 308-7511 
(901) 641-3972 (fax) 
janet@janetgoodelaw.com 

 
COUNSEL FOR PLAINTIFF 
EDWARD HENRY 

Case 1:21-cv-05728-UA   Document 1   Filed 07/01/21   Page 13 of 13


